Digitalització 3D per a enginyeria inversa.
Amb l’enginyeria inversa, tal i com indica el seu nom, s’inverteix el procés habitual i natural per arribar a la fabricació d’un producte.
L’enginyeria inversa és una eina valuosa per a la investigació i el desenvolupament, ja que permet als enginyers comprendre com funcionen les coses i millorar-les per a satisfer les necessitats dels usuaris.
L’enginyeria inversa 3D és el procés de desmuntar un objecte o producte per entendre com està fet i com funciona. Això es fa utilitzant eines especials, com ara escàners 3D, que poden capturar la forma i les dimensions d’un objecte existent i convertir-les en un model digital.
Un cop que tenim aquest model digital, podem examinar-ho i analitzar-ho per descobrir com estan disposades les diferents peces i com són les seves dimensions. Això ens permet comprendre com el producte està construït i, potser, millorar-lo o fabricar-ne una còpia.
L’enginyeria inversa 3D es fa servir en molts àmbits, des de la fabricació de peces de recanvi fins a la creació de nous productes. També és útil per als dissenyadors que volen comprendre com es va construir un producte existent, millorar-lo o aconseguir inspiració per als seus propis dissenys.
Per al procés d’enginyeria inversa, habitualment hem de remodelar la malla poligonal obtinguda amb l’escàner (constituïda per polígons), i convertir-la a un “model 3D de corbes paramètriques”.
Un “model 3D de corbes paramètriques” és una forma de crear un model en tres dimensions, com ara un personatge o un objecte, utilitzant una fórmula matemàtica. En lloc de construir el model dibuixant línies rectes i corbes directament en l’espai 3D, s’utilitza una fórmula que descriu la forma de l’objecte utilitzant variables. Aquestes variables es poden ajustar per canviar la forma de l’objecte i, d’aquesta manera, crear diferents versions del model.
Les corbes paramètriques són simplement una forma de descriure aquestes fórmules matemàtiques per crear corbes suaus i orgàniques en el model. Per exemple, si volguessis crear un model 3D d’un personatge de dibuixos animats, podries utilitzar corbes paramètriques per descriure la forma dels seus braços, cames, cap, etc. Després, utilitzant un programa de modelatge 3D, podries ajustar les variables en aquestes corbes per canviar la forma del personatge i crear diferents posicions i expressions.
Una vegada disposem del model 3D paramètric, i mitjançant un programa de CAD, podem aconseguir plànols precisos i detallats.
A Scan3D fem servir escàners portàtils de llum estructurada d’alta definició per aconseguir la màxima precisió.
Un escàner de llum estructurada és un dispositiu que projecta un patró de llum sobre una superfície i captura la informació resultant per reconstruir una imatge 3D precisa d’aquesta superfície.
A Scan3D podem ajudar-vos a aconseguir els resultats que necessiteu. Amb absoluta confidencialitat.