Escaneig 3D per a màrqueting i catàleg virtual.
Un catàleg virtual és com un fullet o revista, però en versió digital i a Internet.
Des del punt de vista del client, imagina que tens un munt de botigues i marques en línia, i totes elles volen mostrar-te els productes que venen. En lloc de tenir un catàleg físic en paper que t’arribi a casa, pots accedir ràpidament a aquests catàlegs des del teu ordinador, tauleta o telèfon.
En un catàleg virtual, el client trobarà fotos, models 3D interactius o estàtics i descripcions de molts productes diferents, com ara roba, sabates, electrònica, joguines i més. Pot navegar per les pàgines i veure què li interessa. També pot fer clic en els productes per obtenir més informació o fins i tot per comprar-los directament si li agraden.
L’avantatge d’un catàleg virtual és que el client pot explorar una àmplia varietat de productes des de la comoditat de la seva llar. No cal anar a diferents botigues físiques per veure què tenen, sinó que tot està organitzat en línia perquè ho pugui veure fàcilment i compartir-ho amb qui vulgui.
A més a més, alguns catàlegs virtuals tenen característiques interactives, com ara comentaris d’altres usuaris, ressenyes de productes o recomanacions personalitzades basades en el que s’ha cercat o comprat abans. Això pot ajudar a prendre decisions més informades sobre què comprar.
Les xarxes socials i les plataformes de comerç electrònic també han contribuït a popularitzar l’ús de catàlegs virtuals per mostrar i vendre productes, ajudant a una gran difusió.
El catàleg virtual és una eina fonamental del màrqueting digital que permet a les empreses promocionar i vendre productes en línia de manera efectiva. El seu ús estratègic juntament amb altres tàctiques de màrqueting digital contribueix a millorar la visibilitat, l’abast i les vendes de l’empresa en l’entorn digital.
Els catàlegs virtuals es poden integrar amb altres tàctiques de màrqueting digital, com campanyes de correu electrònic, anuncis a les xarxes socials i estratègies de SEO (optimització per a motors de cerca). Això ajuda a augmentar el trànsit i la visibilitat del catàleg virtual, així com a impulsar les vendes en línia.
L’escaneig 3D també s’utilitza per crear catàlegs virtuals. És una tecnologia que permet crear models digitals tridimensionals d’objectes físics en el món real. Aquesta tecnologia pot ser utilitzada per escanejar productes i convertir-los en models 3D que després es poden incorporar en un catàleg virtual, permetent anar més enllà en l’experiència de compra per les possibilitats d’interactivitat que proporciona.
En utilitzar l’escaneig 3D es poden capturar detalls precisos dels productes, la qual cosa permet als clients veure els articles des de diferents angles i tenir una experiència més propera a la de veure’ls en persona. Això pot ser especialment útil en catàlegs virtuals de moda, mobles, art i d’altres productes que es beneficiïn d’una representació més realista i detallada.
Els models 3D resultants d’un procés d’escaneig i destinats a proveir un catàleg virtual, hauran de tenir unes característiques tècniques específiques que permetin una descàrrega ràpida des d’Internet en qualsevol dispositiu i, alhora, una gran riquesa de detalls. Aconseguir aquestes característiques és el nostre repte diari.
L’escaneig 3D també pot ser utilitzat per crear models de persones o models d’ajust de roba, la qual cosa ajuda els clients a veure com quedaria una peça específica al seu propi cos.
Actualment, moltes empreses al món utilitzen catàlegs virtuals. Amb l’auge del comerç electrònic i l’ús generalitzat d’Internet, s’han convertit en una eina molt popular per mostrar i vendre productes en línia. Empreses de diversos sectors, des de moda i electrònica fins a mobles i aliments, han adoptat el seu ús com a part de la seva estratègia de màrqueting i vendes.
Algunes de les raons per les quals les empreses prefereixen els catàlegs virtuals són:
Major abast: Els catàlegs virtuals permeten arribar a una audiència global, ja que poden ser accessibles des de qualsevol lloc amb connexió a Internet.
Menor cost: En comparació amb els catàlegs impresos, els catàlegs virtuals són més econòmics de produir i distribuir.
Interactivitat: Els catàlegs virtuals poden ser interactius, el que significa que els clients poden fer clic en els productes i jugar amb ells, obtenir més informació, veure imatges addicionals o fins i tot fer compres directament.
Actualització fàcil: Els catàlegs virtuals es poden actualitzar ràpidament per reflectir canvis en els productes o preus, la qual cosa assegura que sempre es mostri informació actualitzada als clients.
Mesura i anàlisi: Amb catàlegs virtuals, les empreses poden recopilar dades sobre el comportament dels clients, com les pàgines més visitades o els productes més vistos, el que els permet millorar la seva estratègia de vendes.
Sostenibilitat: Els catàlegs virtuals són una opció més amigable amb el medi ambient en reduir l’ús de paper i recursos.