Digitalitzar en 3D un objecte, de la vitrina a la pantalla

Digitalitzar en 3D un objecte, de la vitrina a la pantalla.

La possibilitat de convertir un objecte real a virtual obre la porta a un univers tecnològic que ens ajuda a créixer.

Tant si l’objectiu de la digitalització és comercial, educatiu, tècnic o lúdic. Disposar d’una còpia virtual i exacta de qualsevol objecte pot ser una gran ajuda, fins i tot per a solucions terapèutiques o comercials mitjançant tecnologia de realitat augmentada (AR) o realitat virtual (VR).

L’objecte virtual pot ser utilitzat en videojocs, representacions (renderitzacions) d’interiorisme o arquitectura, produccions cinematogràfiques o de TV, o simplement donar-lo a conèixer a l’altra punta del planeta de forma immediata, amb el màxim detall i precisió.

Cada dia creix la demanda de digitalització de productes per marketplaces o botigues virtuals online. Amb formats més optimitzats, com el glTF que pot agrupar en un sol arxiu la malla 3D juntament amb les textures necessàries per que la seva visualització correcta, ocupen menys espai de memòria, per tant es descarreguen més ràpid i funcionen amb més lleugeresa a les aplicacions en temps real.

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Un cop iniciada la presentació 3D maximitzeu
a pantalla complerta per observar el detall 360º

L’objecte virtual que presentem aquí va ser escanejat amb escàner d’alta resolució i posteriorment optimitzat en la seva malla 3D i en la seva textura per aconseguir la màxima semblança visual amb l’original. En aquest cas s’ha procurat aconseguir una densitat poligonal reduïda que no alenteixin les aplicacions 3D en temps real (RT) que puguin utilitzar-la i que alhora es reprodueixi correctament a la pantalla.

En aquest cas el disseny de les textures s’ha realitzat d’acord amb la metodologia PBR (Physically Based Rendering) amb la qual, mitjançant mapes de textura específics, i dintre d’uns paràmetres molt concrets, per a les diferents particularitats (brillo, color, relleu, transparència, etc) de la textura de cada objecte, aconseguim una representació visual molt realista. A més permet l’intercanvi de formats entre aplicacions 3D mantenint la qualitat i realisme de la textura a l’objecte 3D.

Però també és possible tractar la malla 3D amb una densitat poligonal més elevada que possibiliti la impressió 3D de precisió, amb la finalitat d’obtenir una còpia física de l’objecte amb una gran fidelitat de detall i en multitud de materials: resines, plàstics, metalls, vidre, ceràmica , cera …